Etusivu EmCe Talous- ja palkkahallinto Laskutusohjelma Verkkolaskut EmCe Verkkolaskut Verkkolasku on sähköinen lasku, joka toimitetaan vastaanottajalleen suoraviivaisesti ja nopeasti – luonnollisesti sähköisenä alusta loppuun asti. Lasku siirtyy vastaanottajalle täysin digitaalisessa muodossa ilman työläitä tulostus- tai skannausvaiheita. Verkkolaskun vastaanottajana voi olla yritys tai kuluttaja. Materiaalista on mahdollista tuottaa paperilaskua muistuttava näkymä. EmCe Verkkolaskuilla automatisoit ja tehostat laskujen käsittelyä merkittävästi. Sähköisen laskutuksen hyödyt: Verkkolaskut (sekä osto- että myyntilaskut) saapuvat ja lähtevät suoraan taloushallinnon järjestelmästä.Ostolaskut saapuvat automaattisesti taloushallinnon järjestelmääsi ja siirtyvät nopeasti hyväksyntäkiertoon. Järjestelmästä lähtee sähköposti-ilmoitus tarkastajalle saapuneesta laskusta.Manuaaliset työvaiheet vähenevät huomattavasti, kun laskuja ei tarvitse enää tulostaa, kuorittaa, postittaa jne.Laskutuksen luotettavuus paranee, nopeutuu ja virheiden määrä vähenee, sillä järjestelmä huomauttaa puutteellisista ja virheellisistä tiedoista eikä päästä tällaisia verkkolaskuja lähtemään eteenpäin.Laskujen perillemeno nopeutuu eikä ole postin kulun varassa.Verkkolasku on paperilaskua ekologisempi vaihtoehto.Säästät kuluissa, kun et tarvitse enää kuoritus- tai frankeerauskoneita, aito verkkolasku on postimerkkiä halvempi.Lähetä niin monta liitettä kuin haluat yhden laskun hinnalla. Näin saat EmCe Verkkolaskut -palvelun kätevästi käyttöösi Verkkolaskut liikkuvat välittäjien eli verkkolaskuoperaattorien kautta. EmCen Verkkolaskut -palvelu on suoraan käytettävissä EmCe-ohjelmistossa. Sähköistä yrityksesi laskut EmCe Verkkolaskuilla ja ota yhteyttä omaan myynnin yhteyshenkilöösi tai myynti@emce.fi. Lataa asiakkaillesi lähetettävä valmis tiedotepohja EmCe Verkkolaskujen käyttöönotosta tästä. Usein kysytyt kysymykset verkkolaskusta 1. Mikä on verkkolaskutunnukseni käyttäessäni EmCe Verkkolaskuja? EmCe verkkolaskujen operaattorina toimii Apix, jonka välittäjätunnukset löydät täältä. Verkkolaskuosoitteesi on oma OVT-tunnuksesi, joka muodostuu alkuosasta 0037 ja loppuosa on oma y-tunnuksesi ilman väliviivaa (esim. y-tunnuksen ollessa 1234567-1, verkkolaskuosoitteeksi muodostuu 003712345671). 2. Miten toimin, kun haluan vaihtaa olemassa olevan verkkolaskuoperaattorin EmCe Verkkolaskuihin? Yrityksellä voi olla käytössä useita verkkolaskun välittäjiä. EmCe-ohjelmistossa asetetaan välittäjäoperaattori, jonka kautta laskut lähtevät. Mikäli käytössäsi on Baswaren operaattoripalvelu, sopimuksen yhteydessä EmCe hoitaa verkkolaskukanavan muutoksen puolestasi. Ostolaskun vastaanottajana sinun tulee informoida toimittajiasi verkkolaskuosoitteen muutoksesta. EmCeltä saat tähän valmiin tiedotepohjan. 3. Jos en voi lähettää kaikkia myyntilaskujani sähköisenä, mitä vaihtoehtoja minulla on tähän? Mikäli kaikki asiakkaasi eivät voi vastaanottaa verkkolaskuja, kuuluu EmCe Verkkolaskut -palveluun tulostuspalvelu, jolloin lasku lähtee postitse asiakkaallesi. 4. Saan osan laskuista edelleen paperisena, miten saan ne sähköiseen muotoon EmCeen? EmCe Verkkolaskujen palveluvalikoima sisältää oletusarvoisesti myös skannauspalvelun. Kysy lisää myynnistä. 5. Minun tarvitsee lähettää myyntilaskujen yhteydessä liitteitä, miten saan ne asiakkaalle? Liitteet voidaan lisätä myyntilaskulla ja ne välittyvät palvelun kautta eteenpäin vastaanottajalle ilman lisähintaa. Jos asiakkaasi ottaa laskut vastaan operaattorin kautta, välittyvät liitteet myös asiakkaallesi. Finvoice-verkkolasku sisältää liitteisiin linkin, jos asiakkaasi ottaa laskut vastaan pankin palvelun kautta. Sähköistä yrityksesi laskut EmCe Verkkolaskuilla Ota yhteyttä omaan myyjääsi ja jutellaan lisää! Ota yhteyttä