Etusivu Yrityksille Sähköisen taloushallinnon ja toiminnanohjauksen kokonaisratkaisut yrityksille Liiketoiminta digitalisoituu entisestään, datan määrä kasvaa ja järjestelmistä tulee kriittinen osa yritysten ja organisaatioiden liiketoimintaa. Toimialasta riippumatta yhä useamman työntekijän päivittäiseen työhön liittyy jonkin järjestelmän käyttö. Liiketoiminnan ydinprosessit ovat näiden järjestelmien keskiössä. Tärkein kriteeri järjestelmää valittaessa on se, että valittu ratkaisu tukee aidosti organisaation liiketoimintaa ja se tavoitteita. Tämän lisäksi tulee katsoa muutama askel tulevaisuuteen, miten oma liiketoiminta kehittyy seuraavan vuosien aikana ja miten järjestelmä pystyy vastaamaan tähän tarpeeseen? Järjestelmähankkeet ovat aina investointi, minkä onnistuminen edellyttää aikaa, sitoutumista, motivaatiota ja tietenkin rahaa. Siksi joustava ja integroitava järjestelmä takaa sen, että järjestelmä elää yrityksesi liiketoiminnan kehityksen mukana kaikissa sen vaiheissa. Lue Bravedonin tarina kuinka järjestelmä on mukautunut voimakkaaseen ja nopeaan muutostahtiin > Olipa yrityksesi kansainvälistymistä tavoitteleva kasvuyhtiö, jonka ydinprosseja ohjaamaan tarvitaan luotettava ja joustava toiminnanohjausratkaisu eli erp-järjestelmä (Enterprise Resource Planning) tai paikallinen tilitoimisto, jonka tavoitteena on palvella asiakkaittaan mahdollisimman hyvin sähköisillä taloushallinnon ja palkkahallinnon ratkaisuilla, on EmCellä tarjota ratkaisut näihin. Sisällysluettelo: ToiminnanohjausMikä on erp?Mihin toiminnanohjausta tarvitaan?Ratkaisut toiminnanohjaukseen TaloushallintoMikä on sähköinen taloushallinto?Miksi siirtyä sähköiseen taloushallintoonRatkaisut sähköiseen taloushallintoon Toiminnanohjaus Mikä on ERP? ERP (Enterprise Resource Planning) eli suomeksi toiminnanohjausjärjestelmä on liiketoimintaprosessien hallintaohjelmisto, jonka avulla voidaan hallita keskitetysti organisaation taloushallintoa, valmistusta, toimitusketjua, myyntiä, raportointia, henkilöstöhallintoa ja muita toimintoja. Toiminnanohjaukselle keskeistä on integroida ydinprosessit toimimaan yhdessä. Useimmilla yrityksillä on käytössä jonkinlainen järjestelmä kirjanpitoa ja taloushallintoa varten ja mahdollisesti muita erillisiä liiketoiminnan prosesseja tukevia erillisiä järjestelmiä. Yrityksen kasvaessa erillisten järjestelmien määrä kasvaa ja tieto on hajallaan useassa paikassa. Tämä aiheuttaa manuaalista työtä, prosessien rikkonaisuutta ja virheiden mahdollisuus kasvaa. Mihin toiminnanohjausta tarvitaan? Toiminnan ohjauksen tarve kasvaa, kun yrityksen liiketoiminta muuttuu ja kehittyy. Toiminnanohjausjärjestelmä yhdistää liiketoimintaprosessit, parantaa yhteistyötä eri toimintojen välillä, auttaa dataan perustuvien päätösten tekemisessä ja lisää yrityksen tuottavuutta. Esimerkiksi talousosasto näkee helposti mikä on varaston tilanne ja voivat tehdä tehokkaammin yhteistyötä. Vaikka kaiken kattavaa ja sisältävää ohjelmistoa ei löydy, hurjaa vauhtia digitalisoituvassa maailmassa teknologia paranee koko ajan ja erilaiset integraatiot, liittymät ja rajapinnan mahdollistavat tiedon sujuvan liikkumisen. Tunnista 3 merkkiä koska on oikea aika harkita toiminnanohjausjärjestelmän hankintaa > Ratkaisut toiminnanohjaukseen Maailman laajuisesti tunnetut Microsoftin toiminnanohjausjärjestelmät tarjoavat ratkaisuja kaiken kokoisille yrityksille. Microsoft Dynamics 365 tuoteperheeseen kuuluu: Business Central – kasvaville ja keskisuurille yrityksilleAX – ??Finance and Operation – ?? Me EmCellä tarjoamme Microsoft Dynamics 365 Business Central -järjestelmään pohjautuvia toiminnanohjauksen ratkaisuja ja palveluja kasvaville ja keskisuurille yrityksille. Tuote tunnettiin aikaisemmin nimellä Microsoft Dynamics NAV. Katso videolta lyhyt esittely ratkaisusta, joka sisältää useita eri rooleille suunniteltuja ominaisuuksia: Business Centralin etuna on ratkaisun saumaton integroitavuus Office 365 ekosysteemiin. Tutut työkalut tulevat osaksi toiminnanohjausta: Outlook, Word, Excel, PowerPoint ja PowerBI. Katso videolta miten Business Central integrointuu Outlookiin: Tutustu miten nykyaikainen erp-järjestelmä voi auttaa liiketoimintaasi > Taloushallinto Mikä on sähköinen taloushallinto? Sähköinen taloushallinto siirtää taloushallinnolle tyypilliset tehtävät, kuten kirjanpidon, laskutuksen, ostolaskujen käsittelyn ja viranomaisilmoitukset, mapeista ja papereilta sähköiseen muotoon automatisoiden prosesseja. Sähköisen taloushallinnon toimintaperiaatteena on, että tiedot kirjataan järjestelmään vain kerran, eheä kirjausketju päivittyy kirjanpitoon ja rutiininomaiset, manuaaliset prosessit automatisoidaan. Sähköinen taloushallinto mahdollistaa asioiden tekemisen ajasta ja paikasta riippumatta, tarvitset vain toimivan internetyhteyden. Tähän kuuluu mm.: Myyntilaskujen sähköinen lähettäminen ja vastaanotto eli verkkolaskut Ostolaskujen sähköinen kierrättäminen Palkanlaskenta samassa järjestelmässäKirjanpidon ajantaisuusTilitoimiston ja asiakasyrityksen yhteistyö samassa taloushallinto-ohjelmassa Lataa opas: Mitä eroa on sähköisellä ja digitaalisella taloushallinnolla > Miksi siirtyä sähköiseen taloushallintoon? Sähköisen taloushallinnon merkittävin hyöty on se, että se tuo suoraviivaisuutta, nopeutta ja läpinäkyvyyttä niin tilitoimiston kuin yrityksen taloushallinnon rutiineihin. Lisäksi se vähentää virheiden määrää ja päällekkäisten asioiden tekemistä. Sähköisen taloushallinnon hyödyt: Maksat vain käytöstä, et sen omistamisestaKiinteä kuukausiveloitus on helppo budjetoidaUusien ominaisuuksien nopea ja helppo käyttöönottoVapaampi työskentelymalli – kotona, konttorilla tai etänä etelässäKokonaisvastuu on yhdellä kumppanilla Hyödyt tilitoimistolle > [KUVA] Ratkaisut sähköiseen taloushallintoon Yrityksesi tarpeita ja kokoa vastaava sähköinen taloushallinto-ohjelma on tärkeä osa sujuvaa liiketoimintaa. EmCe Taloushallinta yrityksen kirjanpitoon ja laskutukseenEmCe Palkkahallinto yrityksen palkanlaskentaan ja -maksuun Liitä EmCe 365 -palvelut osaksi EmCe taloushallintoa ja tuo päivittäiset taloushallinnot tehtävät kännykkään, tablettiin tai läppäriin.