Kokonaisratkaisut sähköiseen taloushallintoon ja toiminnanohjaukseen

Liiketoiminta digitalisoituu entisestään, datan määrä kasvaa ja järjestelmistä tulee kriittinen osa yritysten ja organisaatioiden liiketoimintaa. Toimialasta riippumatta yhä useamman työntekijän päivittäiseen työhön liittyy jonkin järjestelmän käyttö. Liiketoiminnan ydinprosessit ovat näiden järjestelmien keskiössä.

Pääkuva Business Central EmCe 210604-1024x1024

Tärkeimmät kriteerit valintaan

Tärkein kriteeri järjestelmää valittaessa on se, että valittu ratkaisu tukee aidosti organisaation liiketoimintaa ja sen tavoitteita. Tämän lisäksi tulee katsoa muutama askel tulevaisuuteen, miten oma liiketoiminta kehittyy seuraavien vuosien aikana ja miten järjestelmä pystyy vastaamaan tähän tarpeeseen? Järjestelmähankkeet ovat aina investointeja, minkä onnistuminen edellyttää aikaa, sitoutumista, motivaatiota ja tietenkin rahaa. Siksi joustava ja integroitava järjestelmä takaa sen, että järjestelmä elää yrityksesi liiketoiminnan kehityksen mukana kaikissa sen vaiheissa.

Kun valitset uutta järjestelmää...

  • varmista, että valittu ratkaisu tukee aidosti liiketoimintaasi ja tavoitteitasi
  • huomioi valinnassa liiketoimintasi kehitys
  • tutustu ohjelmistikumppaniin ja heidän tarjoamiin tukipalveluihin

 

Lue EmCen asiantuntijan vinkit ohjelmiston vaihtoon >

BravedoxEmCe

Case: Bravedo

Luen miten oikealla järjestelmävalinnalla ja ohjelmistokumppanin tuella monialayritys Bravedon on selvinnyt voimakkaasta ja nopeatempoisesta muutostahdista.

 

Jatka lukemista tästä >

Valitse sopiva järjestelmä

Olipa yrityksesi kansainvälistymistä tavoitteleva kasvuyhtiö, jonka ydinprosseja ohjaamaan tarvitaan luotettava ja joustava toiminnanohjausratkaisu eli erp-järjestelmä (Enterprise Resource Planning) tai paikallinen tilitoimisto, jonka tavoitteena on palvella asiakkaittaan mahdollisimman hyvin sähköisillä taloushallinnon ja palkkahallinnon ratkaisuilla, on EmCellä tarjota ratkaisut näihin.

Globaali järjestelmä yrityksen toiminnanohjaukseen (erp)

Mikä on ERP?

ERP (Enterprise Resource Planning) eli suomeksi toiminnanohjausjärjestelmä on liiketoimintaprosessien hallintaohjelmisto, jonka avulla voidaan hallita keskitetysti organisaation taloushallintoa, valmistusta, toimitusketjua, myyntiä, raportointia, henkilöstöhallintoa ja muita toimintoja. Toiminnanohjaukselle keskeistä on integroida ydinprosessit toimimaan yhdessä. Useimmilla yrityksillä on käytössä jonkinlainen järjestelmä kirjanpitoa ja taloushallintoa varten ja mahdollisesti muita erillisiä liiketoiminnan prosesseja tukevia erillisiä järjestelmiä. Yrityksen kasvaessa erillisten järjestelmien määrä kasvaa ja tieto on hajallaan useassa paikassa. Tämä aiheuttaa manuaalista työtä, prosessien rikkonaisuutta ja virheiden mahdollisuus kasvaa.

 

Mihin toiminnanohjausta tarvitaan?

Toiminnan ohjauksen tarve kasvaa, kun yrityksen liiketoiminta muuttuu ja kehittyy. Toiminnanohjausjärjestelmä yhdistää liiketoimintaprosessit, parantaa yhteistyötä eri toimintojen välillä, auttaa dataan perustuvien päätösten tekemisessä ja lisää yrityksen tuottavuutta. Esimerkiksi talousosasto näkee helposti mikä on varaston tilanne ja voivat tehdä tehokkaammin yhteistyötä. Vaikka kaiken kattavaa ja sisältävää ohjelmistoa ei löydy, hurjaa vauhtia digitalisoituvassa maailmassa teknologia paranee koko ajan ja erilaiset integraatiot, liittymät ja rajapinnan mahdollistavat tiedon sujuvan liikkumisen.

 

Milloin on oikea hetki harkita toiminnanohjausjärjestelmän hankintaa – tunnista nämä 3 merkkiä >

 

Ratkaisut toiminnanohjaukseen

Maailman laajuisesti tunnetut Microsoftin toiminnanohjausjärjestelmät tarjoavat ratkaisuja kaiken kokoisille yrityksille. Microsoft Dynamics 365 tuoteperheeseen kuuluu:

 

  • Business Central (ent. NAV) – kasvaville ja keskisuurille yrityksille (alle 500 työntekijää)
  • Finance and Operations (ent. AX) – suurille yrityksille (yli 500 työntekijää)

 

Me EmCellä tarjoamme Microsoft Dynamics 365 Business Central -järjestelmään pohjautuvia toiminnanohjauksen ratkaisuja ja palveluja kasvaville ja keskisuurille yrityksille. Tuote tunnettiin aikaisemmin nimellä Microsoft Dynamics NAV.

D365 Business Central_EmCe

Tämä on Microsoft Dynamics 365 Business Central

Katso lyhyt (2 min) esittelyvideo ratkaisusta, joka sisältää useita ominaisuuksia eri rooleille:

 

Mikka Seppala_Sarkanniemi x EmCe

Case: Särkänniemi

”Maailmasta ei taida löytyä yhtään toimialaa, jolla Dynaimics NAV (nyk. Business Central) ei olisi käytössä”

 
Miikka Seppälä
SÄRKÄNNIEMI
 

Liitä osaksi Office 365 ekosysteemiä

Business Centralin ehdottomana etuna on ratkaisun saumaton integroitavuus Office 365 ekosysteemiin. Tutut työkalut tulevat osaksi toiminnanohjausta: Outlook, Word, Excel, PowerPoint ja PowerBI.

Katso videolta (2 min) miten Business Central integrointuu Outlookiin:

 

 

Tee järjestelmän nykytilakartoitus

Aloita tästä >

 

Järjestämme kaikille avoimia Microsoft D365 Business Central -koulutuksia. 

Aiheina:

  • Uuden käyttäjän tehokoulutus
  • Taloushallinnon pääkäyttäjäkoulutus
  • Kirjanpidon perustoiminnot
  • Järjestelmän pääkäyttäjäkoulutus
  • Taloushallinnon perusteet tilitoimistolle

 

Hinnat alk. 495€. Koulutuksien kesto n. 3h.

EmCe sahkoinen taloushallinto koulutukset
Mikä on toiminnanohjausjärjestelmä eli erp?

Toiminnanohjausjärjestelmä eli erp, tuttavallisemmin erppi, tulee sanoista Enterprise Resource Planning. ERP on liiketoimintaprosessien kokonaisvaltainen hallintaohjelmisto, jonka avulla voidaan hallita keskitetysti organisaation ydinprosesseja: taloushallintoa, valmistusta, toimitusketjua, myyntiä, raportointia, henkilöstöhallintoa ja muita toimintoja. Usein toiminnanohjausjärjestelmään liitetään eli integroidaan muita organisaation käytössä olevia järjestelmiä.

Mihin toiminnanohjausjärjestelmää käytetään?

Toiminnanohjausjärjestelmää käytetään yhdistämään liiketoiminnan eri prosessit ja parantamaan yhteistyötä eri toimintojen välillä. Kun tieto siirtyy kitkatta läpi organisaation, muun muassa johtaminen, seuranta ja päätösten tekeminen helpottuu. Erppi tuo toimintaan tehokkuutta ja läpinäkyvyyttä.

Millainen projekti on vanhan ERP:in päivitys uuteen?

Mikäli kyseessä on ohjelmiston päivitys uudempaan versioon, kuten Dynamics NAVin versiopäivitys Business Centraliin, hoituu päivitys joustavasti 16 viikossa. Meillä versiopäivitys alkaa aina maksuttomalla alkuanalyysilla, jossa kartoitamme asiakkaan lähtötilanteen, tavoitteet ja aikataulun.

Mitä eroa on Dynamics NAV:illa ja Business Centralilla?

Microsoft Dynamics 365 Business Central on periaatteessa sama tuote kuin Dynamics NAV, mutta nimenmuutoksen myötä ratkaisu on liitetty tiiviimmin osaksi Microsoftin Dynamics 365 -tuoteperhettä. Tuotteen ominaisuudet ja toiminnot ovat lähes samat, mutta rinnalle on tullut pilvipohjaisen ratkaisun edut.

Kenelle Business Central soveltuu parhaiten?

Microsoft Dynamics 365 Business Central -toiminnanohjausjärjestelmä soveltuu toimialasta riippumatta hyvin eri kokoisille yrityksille; konserneille, start-up vaiheen ohittaneille kasvuyrityksille kuin kansainvälisille markkinoille tähtääville yrityksille. Business Centralin vahvuutena on sen tunnettuus, joustavuus ja skaalautuvuus.

Ammattilaisten valinta sähköiseen taloushallintoon

Mikä on sähköinen taloushallinto?

Sähköinen taloushallinto siirtää taloushallinnolle tyypilliset tehtävät, kuten kirjanpidon, laskutuksen, ostolaskujen käsittelyn ja viranomaisilmoitukset, mapeista ja papereilta sähköiseen muotoon automatisoiden prosesseja. Sähköisen taloushallinnon toimintaperiaatteena on, että tiedot kirjataan järjestelmään vain kerran, eheä kirjausketju päivittyy kirjanpitoon ja rutiininomaiset, manuaaliset prosessit automatisoidaan. Sähköinen taloushallinto mahdollistaa asioiden tekemisen ajasta ja paikasta riippumatta, tarvitset vain toimivan internetyhteyden. Tähän kuuluu mm.:

 

 

Mitä eroa on sähköisellä ja digitaalisella taloushallinnolla >

 

Miksi siirtyä sähköiseen taloushallintoon?

Sähköisen taloushallinnon merkittävin hyöty on se, että se tuo suoraviivaisuutta, nopeutta ja läpinäkyvyyttä niin tilitoimiston kuin yrityksen taloushallinnon rutiineihin. Lisäksi se vähentää virheiden määrää ja päällekkäisten asioiden tekemistä.

EmCe_1140x1140

Hyödyt:

  • Maksat vain käytöstä, et sen omistamisesta
  • Kiinteä kuukausiveloitus on helppo budjetoida
  • Uusien ominaisuuksien nopea ja helppo käyttöönotto
  • Vapaampi työskentelymalli – kotona, konttorilla tai etänä etelässä
  • Kokonaisvastuu on yhdellä kumppanilla

Ratkaisut sähköiseen taloushallintoon

Yrityksesi tarpeita ja kokoa vastaava sähköinen taloushallinto-ohjelma on tärkeä osa sujuvaa liiketoimintaa. 

 

  • EmCe Taloushallinta yrityksen kirjanpitoon ja laskutukseen
  • EmCe Palkkahallinto yrityksen palkanlaskentaan ja -maksuun
  • EmCe 365 -palvelut osaksi EmCe taloushallintoa ja tilitoimistojen asiakaskäyttöön. Tuo päivittäiset taloushallinnot tehtävät kännykkään, tablettiin tai läppäriin.

Miten voimme olla avuksi?

Ota yhteyttä ja keskustellaan siitä, miten voimme auttaa juuri sinua EmCen sähköisillä taloushallinnon ratkaisuilla.

Soita, lähetä meiliä, varaa aika tapaamiselle suoraan kalentereistamme tai täytä oheinen yhteydenottolomake. Ollaan yhteyksissä! 

Terveisin,

Joel, Emil, Santeri ja 60 muuta EmCeläistä.